Років з десяток тому найпопулярнішим методом додаткового захисту від угону автомобіля була так звана «тростина». Йдеться про предмет, схожий на балку між кермом і педаллю газу, який мав запобігти крадіжці автомобіля. Існують також замки для самого керма, скріплені звичайними замками, які є у кожного з нас вдома. Те ж саме було і з коробкою передач. У наш час на зміну механічним протиугінним замкам прийшла електроніка. Однак, виявляється, зовнішні замки популярні у автомобілістів і сьогодні. Давайте розглянемо, що краще захищає автомобіль від крадіжки: механіка чи електроніка?
Ризик пошкодження автомобіля
Почнемо з механічного замка. До недавнього часу на ринку були тільки замки на коробці передач, які розміщувалися безпосередньо на джойстику, запобігаючи перемиканню. Були випадки, коли злодії «в запалі бійки» намагалися силою змінити передачу, пошкодивши коробку. Результат? Машина не викрадена, але сильно пошкоджена, так.
Виробники механічних замків коробок передач пішли назустріч і почали пропонувати ригельні і безболтові рішення, які не вимагали фізичного блокування на джойстику. Перший варіант замку полягає в розміщенні спеціального ригеля в отворі збоку коробки передач, а другий варіант має в цьому місці замок на ключ. Вставлення засуву або поворот замка унеможливлювали від’їзд автомобіля. Однак тут виникають проблеми. Перш за все, щоб встановити цей тип замка, необхідно просвердлити отвір і безпосередньо втрутитися в механічні компоненти коробки передач. Що в разі неякісної збірки дійсно може погано закінчитися.
По-друге, механічні блокування часто заклинюють, а в разі несправної збірки навіть дуже часто
“Якщо ми говоримо про власника, який встигає “поборотися” із затором, то він ризикує запізнитися на роботу лише тоді, коли автобус спізнюється. Однак злодій, що запанікував, може вести себе дещо інакше: спробувати більш сильні рішення або просто висвердлити замок”, – пояснює експерт Ekspert Zabezpiecz-Auto.pl
Здається, що пряме втручання в механіку коробки передач – не найкращий вибір. Тому електронне рішення, яке цього не вимагає, буде набагато краще. Їх можна підключити безпосередньо до електронного джгута автомобіля, і коробка буде знерухомлена. Також не потрібно свердлити отвори в транспортному засобі, таким чином не ризикуючи втратити гарантію.
Механічний та електронний замок: 0:1
Практичність та чутливість до людських помилок
Почнемо з зручності, яка асоціюється з монтажем в сучасних автомобілях система безключового доступу „keyless”. Теоретично ідеальне рішення, тому що не потрібно відкривати автомобіль і запускати двигун, вставляючи ключ в замок або в замок запалювання. Але, як ми вже неодноразово згадували, система без ключа несе в собі високий ризик захоплення автомобіля злодіями, наприклад методом „на вудку”. Тому необхідно використовувати відповідні додаткові запобіжні заходи.
Механічні рішення не дуже зручні для водія. Тому що кожен раз доводиться відмикати коробку ключем або знімати відповідний засув. Це потрібно зробити, інакше машина не поїде і багато користувачів, роздратовані, роблять це. Але що, якщо ми припаркуємо автомобіль на менший період часу? У багатьох автовласників, які мають такий замок в автомобілях, втрачається мотивація постійно, вручну замикати і відмикати коробку передач після чату.
Також може статися так, що ключ просто втрачено. Якщо в розблокованому положенні, це не проблема – механічний замок просто більше не буде використовуватися. Ситуація значно ускладнюється, якщо ключ втрачається, коли коробка передач знаходиться в заблокованому положенні. Тоді нічого не залишається, як викликати хорошого слюсаря, який відкриє замок. Питання: це просто замок? Чи будуть пошкоджені будь-які компоненти коробки передач? Питань і сумнівів справді багато.
У випадку з електронним замком коробки передач ситуація набагато простіше. Щоб розблокувати машину, потрібно лише поставити спеціальний планшет у відповідне місце на приладовій панелі або натиснути задану комбінацію заводських кнопок в автомобілі. Машина готова до руху.
Механічний та електронний замок: 0:2
Ефективність захисту від крадіжки
Що стосується механічного замка коробки передач, то його структура в основному така ж проста, як дріт. Для деяких це може бути перевагою, і вона є. Але не для власників, а для злодіїв, які хочуть вкрасти автомобіль. Слід пам’ятати, що зловмисники дуже добре знають конструкцію такого пристрою – чи є проблема купити один екземпляр популярного на ринку механічного замка, розібрати його на основні фактори, виявити слабкі місця і, як наслідок, знешкодити це з кожною наступною спробою вкрасти? Нема проблем.
Другим важливим моментом є те, що багато механічних замків дозволяють включати лише задню передачу. Поки власник припаркувався так, що неможливо розташуватися з евакуатором перед автомобілем, насправді злодій нікуди не дінеться. Водії, однак, рідко паркуються задом, будь то в місті, у дворі чи в супермаркеті.
Електронний замок захищає автомобіль незалежно від того, як і де він припаркований. Машина не їде ні вперед, ні назад. Це просто не вийде. Сучасні електронні захисти нейтралізувати набагато складніше, завдяки їх складній конструкції і способу складання, що унеможливлює, наприклад, відключення живлення пристрою.
Механічний та електронний замок: 0:3. Kінець матчу.
Резюме
Правда, механічний замок коробки передач набагато дешевше електронного захисту, але ми всеодно не нагородимо його за це. Треба відповісти на запитання: чи варто економити кілька тисяч гривень на машині, вартістю в 100, 200, 300 і більше разів більше? Відповідь, мабуть, очевидна.
Запропонований іммобілайзер CanLock це ефективний захист проти викрадення авто, який перемагає у змаганнях з механічними блокадами коробки передач .