Рівень електроніки в сучасних автомобілях майже захмарний. Електронні системи використовуються як для точного керування автомобілем, так і для забезпечення комфорту та розваги пасажирів. Комп’ютерні системи також відіграють важливу роль у захисті автомобіля від крадіжки – у кожному автомобілі, що випускається, є сигналізація, інтегрована з іммобілайзером або іншою додатковою системою, наприклад, GPS. Іноді власники автомобілів дізнаються про ці компоненти лише тоді, коли вони виходять з ладу. Що робити в такій ситуації?
Коли виходить з ладу іммобілайзер
Жодна з електронних систем на борту автомобіля не є безвідмовною. Хоча несправності таких елементів, як іммобілайзер, зустрічаються досить рідко, така несправність може ефективно знерухомити автомобіль на довгі години – власник транспортного засобу буде помилково ідентифікований як злодій і двигун просто не запуститься.
Несправність іммобілайзера, безсумнівно, є найсерйознішою з несправностей протиугінних систем в автомобілі. Якщо після повороту ключа стартер починає працювати, але двигун не запускається, проблема може критися не в системі уприскування або запалювання (у випадку з бензиновими автомобілями), а в іммобілайзері. Що тоді потрібно робити?
Усунення поломки залежить від того, який елемент іммобілайзера, у просторіччі, «здав». Він складається з двох взаємодіючих компонентів: транспондера в ключі і приймача в автомобілі.
Якщо перший вийшов з ладу, використання другого набору ключів дозволить нам тимчасово «залагодити» справу і вчасно дістатися до наміченого пункту призначення. Однак, щоб все одно насолоджуватися подушкою безпеки, пов’язаною з двома ключами, вам доведеться звернутися до фахівця, який замінить пошкоджений елемент і запрограмує блок управління таким чином, щоб новий транспондер розпізнавався приймачем.
Ціна? Найчастіше він коливається в районі суми 2200 злотих, але потрібно додати послугу кодування. Це все одно дешевше в порівнянні з авторизованим СТО, де заміна пошкодженого транспондера може коштувати до 8000 злотих.
Трохи інакше виглядає ситуація, коли після зняття запасного комплекту ключів двигун все одно не хоче працювати з нами – тоді можна бути впевненим, що проблема в приладі який зчитує сигнал – комутаторі, встановленому в автомобілі.
У цьому випадку ремонт буде трохи складніше і, перш за все, набагато дорожче. На місці це зробити неможливо, тому в разі такого типу несправності ми нікуди не поїдемо на машині – доведеться шукати альтернативний вид транспорту.
Вартість нового «коммутатора» залежить насамперед від моделі сигналізації. Для зручності можна припустити, що в нових автомобілях вона буде вище 10000 гривень. До цього, звичайно, потрібно додати сервіс і програмування модуля «наново».
Раптова “смерть” пульта
Поломки автосигналізації трапляються набагато частіше, але найчастіше їх причина досить тривіальна і легко усувається. Якщо, наближаючись до автомобіля, ми хочемо вимкнути сигналізацію, а вона не реагує, першим кроком слід перевірити блок живлення в пульті. Якщо не горить керуючий діод, у нас є відповідь – тоді слід замінити батарейку в ключі і з великою ймовірністю сигналізація почне працювати, як і раніше.
Батарейки в пультах, однак, досить довговічні, і набагато частіше трапляється, що клавіша просто втрачає діапазон. Що в цій ситуації? Слід відкрити ключем двері, а потім спробувати зняти сигналізацію, піднісши пульт якомога ближче до щитка – найчастіше в тому місці, де зазвичай розташовуються коліна водія. Якщо це не допомогло і автосигналізація все одно не хоче вимикатися, дозволяючи двигуну запуститися, скористайтеся опцією екстреного відключення – більшість пристроїв, що випускаються нині, мають таку функцію. Робиться це за допомогою пульта, ключа або прихованого вимикача – звичайно, в цьому випадку варто попередньо ознайомитися з інструкцією з автосигналізації.
Порада: якщо ви хочете мати з собою інструкцію з експлуатації, її слід ретельно заховати в іншому місці, крім бардачка. Якщо такий документ потрапить в руки сторонньої особи (читай: злодія), Ви зможете попрощатися з автомобілем.
. Фахівці застерігають від зняття протиугінних охоронних пристроїв з ладу у разі їх виходу з ладу. Якщо іммобілайзер був встановлений фахівцями, власник транспортного засобу втратить багато часу і нервів, намагаючись його відключити, і автомобіль все одно не зможе їхати. Варто згадати, що сучасні автомобілі оснащені шиною CAN, і будь-яке втручання в цей промінь може призвести до фатальних наслідків у вигляді пошкодження багатьох компонентів автомобіля.
Не кожен звук «сирени» є наслідком несправності автосигналізації
Фахівці з автомобільної безпеки наголошують, що не кожне невдале відключення сигналізації або раптовий звуковий сигнал при запуску двигуна є причиною відмови протиугінного захисту. Пам’ятайте, що це електронні пристрої, і вони будуть вести себе точно так, як запрограмовано.
Уявіть собі гіпотетичну ситуацію, коли спроба запустити стартер, поворотом ключа або натисканням кнопки Пуск/Стоп, викликає гучний звук сирени сигналізації – така ситуація досить часто трапляється з користувачами автосигналізації, особливо взимку.
Чи винна автосигналізація? Точно ні. Протиугінний захист призначений для виявлення занадто високих перепадів напруги в електроустановці – це своєрідний захист від відключення електроживлення пристрою зловмисниками. Якщо при запуску двигуна спрацює сирена, то, швидше за все, головним винуватцем є слабкий акумулятор (стартер потребує багато електроенергії) або сильно забруднені клеми.
Потурбуйся про пульт
Ми згадували про зимові місяці та чутливість електросистеми автомобіля до низьких температур, але та ж проблема може стосуватися пульта дистанційного керування, за допомогою якого ми ставимо на озброєння та деактивуємо сигналізацію.
Акумулятори не люблять холоду – тому не забудьте тримати ключ у теплих «ділянках» верхнього одягу – тут найкраще підійде внутрішня кишеня. У разі надзвичайної ситуації ми можемо просто спробувати нагріти пульт в руках і для того, щоб відкрити автомобіль, піднести його якомога ближче до блоку управління. У справді морозні дні цього має бути достатньо.
Авто не відкривається? Достатньо перемістити його
Jak Як відомо, пульт для сигналізації працює з «блоком управління» в автомобілі по радіозв’язку. Іноді буває, що автовласники, які паркуються в центрі великих міст, повернувшись до машини не можуть потрапити всередину. Чому так трапляється?
У більшості випадків причиною є середовище, в якому ми припаркувались. Неможливість відкрити двері або запустити двигун найчастіше пов’язана з концентрацією магнітного поля в зоні – тоді найкращою ідеєю буде перемістити автомобіль на кілька десятків метрів за допомогою евакуатора.
Звичайно, найсучасніші протиугінні системи безпеки оснащені затвердженими системами, які покликані усувати подібні порушення. Однак варто пам’ятати, що навколо нас є багато джерел цього виду випромінювання – якщо напруженість поля перевищує технічні можливості протизавадних систем, ми не зможемо завести припарковану в заданому місці автомобіль.
Сирену не можна вимкнути – що робити в крайньому випадку?
Якщо нам вдалося відкрити двері, але при цьому почали лунати гучні сирени, ми не будемо панікувати. Багато автосигналізацій працюють таким чином, дратуючи звуковий сигнал, який наростає під час руху двигуна. Якщо це не спрацює, потрібно вжити більш рішучих кроків.
Перша лінія опору – це встановлені запобіжники. Тут, однак, виникає проблема – по-перше, потрібно знати, де в нашому автомобілі знаходиться блок запобіжників, а по-друге – який запобіжник відповідає за роботу автосигналізації.
Якщо у нас є такі знання, проблем немає – відключіть відповідний запобіжник, сигналізація відключиться. Ми можемо вирушити в подальшу подорож, але також слід негайно відвідати відповідний ремонтний пункт – якщо запобіжник знятий, автосигналізація просто не спрацьовує, тому наш автомобіль особливо вразливий до крадіжки.
Гірше, коли у автосигналізації немає власного блоку живлення, а значить і свого запобіжника – за відсікання струму відповідає інший, що також пов’язано з якоюсь електронною системою в автомобілі.
У таких ситуаціях, щоб не ризикувати відключенням інших, важливих для безпеки водіння, компонентів, заходьте під капот на пошуки сирени сигналізації. Звичайно, перше, що потрібно заробити, це від’єднати акумулятор – у вас буде більше часу, щоб знайти пристрій, не ризикуючи втратити слух.
Місце установки сирени сигналізації, якщо ми не знаємо схеми установки, в принципі непередбачувано. Але ось підказка – пристрій буде виглядати як труба або ріжок, до якого будуть кріпитися два кабелі, часто нерозрізнені.
Коли нам вдається знайти сирену, її потрібно знеструмити, тобто просто від’єднати кабелі. Також варто приклеїти їх ізолентою до закріплених деталей під капотом, щоб вони «не втекли» в установку – це значно полегшить сервісному техніку повторне підключення електроживлення в майстерні.
Якість протиугінного захисту.
Вирішуючи встановити протиугінний пристрій в автомобіль, особливу увагу слід приділити не тільки виготовленню самого пристрою, але і якості складання. Пам’ятайте, що неякісний протиугінний замок, встановлений неправильно, просто не буде виконувати свою роль належним чином. Мало того, такі рішення досить часто виходять з ладу, тимчасово знерухомлюючи автомобіль або, що ще гірше, призводячи до інших, набагато серйозніших несправностей.
Шукаючи додаткову протиугінну блокаду, неодмінно варто уникати продукції невідомого походження, переважно з азіатських ринків. Багато майстерень, що пропонують установку замків такого типу, купують свої поставки в тих частинах світу, буквально не беручи ніякої відповідальності за будь-які дефекти та гарантійні зобов’язання.
Набагато кращим рішенням буде оснастити автомобіль протиугінними замками польського виробництва – тоді ми впевнені, що пристрій має необхідне допуск, відповідає всім європейським нормам безпеки, а монтаж проводиться кваліфікованим персоналом. .
Прикладом подібних рішень є CanLock, запропонований фірмою “Захист Авто“. Прилад співпрацює з шиною CAN і таким чином надзвичайно ефективно захищає автомобіль з безключовим доступом від крадіжки „keyless”.
Також варто відзначити, що CanLock стійкий до будь-яких збоїв. Завдяки використанню японських компонентів найвищої якості, включаючи процесор, розроблений спеціально для автомобільної промисловості, CanLock на даний момент є одним із лідерів на європейському ринку, якому довіряє постійно зростаюча кількість задоволених клієнтів.
Якщо Ви хочете встановити цифровий іммобілайзер CanLock або дізнатися про його роботу напиши до нас, подзвоніть за номером +38 (096) 551 – 52 – 57 або натисніть червону іконку з телефоном в правому нижньому куті екрана – і наші спеціалісти допоможуть визначитися з вибором відповідного варіанту захисту.