Ефективний захист Вашого автомобіля
Шукаєш протиугінну систему, сигналізацію, іммобілайзер? ДЗВОНИ

Система START/STOP – чи можна її вимкнути?

  •  

Сучасні системи проти викрадення автомобілів дають автовласникам багато можливостей. Звичайно, їх основна функція – захист автомобіля від викрадення, але багато пристроїв цього типу оснащені й іншими функціями, наприклад, моніторинг координат автомобіля в режимі реального часу, можливість дистанційного запуску двигуна або блокування центрального замка. Одним із найцікавіших рішень є управління системою START/STOP, яка зараз є практично невід’ємною частиною не лише автомобілів преміум-класу, а й автомобілів сегменту А та В.

Система START/STOP – історія

Ідея вимикати двигун автомобіля, коли його робота не є необхідною (наприклад, при зупинці на червоне світло або в заторі), з’явилася кілька десятків років тому. Першою в цій темі була Toyota, яка створила цей тип рішення (двигун вимкнувся через 1,5 секунди роботи на холостому ходу) у 1964 році і випробовувала його у Короні протягом більше десяти років. Пізніше дослідження показали запровадження системи START/STOP в автомобілі в багатолюдному Токіо дозволило водіям знизити витрату палива приблизно на 10 відсотків.

Система START/STOP перший раз у світі була використана в моделі Toyoty. Джерело: https://www.wallpaperup.com/uploads/wallpapers/2016/10/18/1027151/0cd3ebf67e77ad866c05da995a8935b4-700.jpg

У 1980-х роках все частіше з’являлося енергозберігаючі рішення, прикладом такого автомобіля може бути Fiat Regata – Система Citymatic була присутня в моделях, що випускалися в 1985 – 1987 роках. Цікавим фактом є те, вимикала двигун не електроніка, а водій – у нього була окрема кнопка. Наступне запалювання двигуна відбувалося після натискання на педаль газу.

Першою моделлю масового виробництва, яка автоматично відключила двигун під час зупинки був Golf III у версії Ecomatic, який дебютував на ринку в 1993 році . Ця модель була певним чином сумою досвіду німецького концерну, який кілька років розробляв концепцію Eco-Golf. Цікаво, що наявна в цій машині система вимикала двигун не тільки при зупинці (через 5 секунд), але і … під час руху – коли водій довго не натискав на педаль газу. Двигун був перезапущений педаллю газу під час руху, а в нерухомому стані – після вимкнення першої передачі.

Golf III Ecomatic
VW Golf III Ecomatic був європейським “піонером” в галузі START/STOP. Джерело: https://www.scheidweg-garage.ch/45-jahre-vw-golf-in-der-schweiz/1992-golf-iii-ecomatic/

Volkswagen був європейським “піонером” , якщо мова йде про сирійне використання START/STOP в своїх моделях – саме цей концерн першим відреагував на європейські законодавчі норми, запроваджені в 1996 році, що стосуються викидів вихлопних газів та загальноприйнятої екології в автомобільній промисловості.

Система START/STOP – переваги

Можливість автоматичної зупинки двигуна була широко поширена, в основному через нормативи щодо викидів вуглекислого газу, тому переваги такого типу рішення є очевидними.

Система START/STOP, завдяки зниженню витрати палива, він дозволяє їздити ефективніше і призначений для економії грошей – деякі виробники авто з такою системою стверджують, що використовують на 15% меньше палива, в порівнянні з такими автомобілями котрі не обладнані системою START/STOP.

заправка авто
Система START/STOP за задумом повинна заощаджувати паливо Джерело: https://i.wpimg.pl/730×0/m.komorkomania.pl/depositphotos-48646899-l-3eaf1e3.jpg

Наступною перевагою є зниження шуму від розмов навколо викидів вихлопних газів, що важливо в переповнених і людних містах, де найчастіше використовується система START/STOP. Це важливо особливо у країнах західної Європи, де проекологічні рішення в автомобільній промисловості дуже пропагуються, а користувачі цього типу автомобілів винагороджуються нижчими дорожніми зборами, податками тощо. Тому водії автомобілів, обладнаних автоматичним відключенням двигуна, зможуть рухатися в зонах обмеженого руху, їх стає все більше і немає жодних ознак того, що ця тенденція зміниться в майбутньому.

мапа зелених колій
Такого типу”зелені колії” є у всіх великих містах Європи. Джерело : https://www.environmentalbadge.com/wp-content/uploads/2015/07/munich_umwelt.png

Система START/STOP – недоліки

Система START/STOP приносить багато користі, коли мова йде про екологію, однак для деяких автомобільних експертів питання економії грошей є дуже дискусійним. Ця технологія, незважаючи на зростаючу популярність, не позбавлена ​​недоліків – вона в основному про більше навантаження на деякі компоненти в автомобілі. На які ?

Акумулятор

Користувачі автомобілів із системою START/STOP повинні бути готові до того, що їм доведеться міняти акумулятор набагато частіше, ніж пересічним автовласникам. Варто відзначити, що в більшості випадків недостатньо просто купити новий акумулятор від відомого виробника – для автомобілів з системою START/STOP потрібні спеціальні акумулятори з підвищеною стійкістю до робочих навантажень, а вони зазвичай набагато дорожчі за інші. Крім того, багато автомобілів із системою вимкнення двигуна на зупинці оснащені системою рекуперації енергії гальмування, що вимагає ще більше використання спеціальних акумуляторів.

акумулятор AGM
Авто з системою START/STOP вимагає дорожчих та більш потужніших акумуляторів. Джерело: https://www.eltrox.pl/akumulator-agm-100ah.html

В результаті може виникнути ситуація, коли звичайна заміна батареї обійдеться в 4000 – 7000 грн. – кошти можуть бути ще вищі у випадку , якщо потрібно відвідати станцію для “програмування” нового акумулятора. Варто пам’ятати, що акумулятори в авто з системою START/STOP працють всього кілька місяців.

Стартер і генератор

Ці елементи також зношуються швидше, ніж у класичному автомобілі. Автомобільний стартер з опцією автовідключення відрізняється від звичайного – має посилену конструкцію, щоб витримувати часті пуски двигуна.

Простих задач немає також і генератор, який повинен заряджати акумулятор з перших же обертів колінчастого вала – результат швидший знос і, як наслідок, фінансові витрати. Регенерація кожного з вищезазначених елементів може коштувати навіть більше 7000 грн.

Турбина

Кожен користувач автомобіля з наддувом боїться виходу з ладу цього компонента, в основному через дорогий ремонту або дороговартісне придбання нового елемента. Якщо турбокомпресор у звичайному автомобілі є досить довговічним елементом, то в автомобілях із системою START/STOP він повинен витримувати часті пуски і зупинки двигуна, що істотно впливає на термін його служби. Йдеться в першу чергу про відключення двигуна, що рівносильно зупинці роботи системи, що відповідає за змащування рухомих частин. Проблема особливо серйозна серед водіїв, які люблять динамічну їзду між послідовними перехрестями – форсування турбокомпресора з частими перервами на червоне світло може призвести до швидкого зносу цього елемента. Як це пов’язано з рекомендаціями виробників автомобілів з наддувом, які перед вимкненням двигуна рекомендують запустити двигун на холостому ходу кілька десятків секунд?

турбіна BOSCH
Турбіна – це елемент, який часто виходить з ладу в автомобілі з системою автомвтичного вимикання авто.
Джерело: https://i.wpimg.pl/730×0/m.autokult.pl/bosh-9cee12a517e47b571cd363dbc90.jpg

Виробники автомобілів знають про цю проблему і тому встановлюють на свої транспортні засоби спеціальні додаткові підтримуючі прилади, але на думку автомеханіків турбіни і надалі лишаються вразливими.

Електроніка

Також можуть пошкодитися електронні компоненти системи СТАРТ/СТОП – ми всі чудово знаємо, що налаштування електроніки в сучасних авто – це справа нелегка. але електроніка в нових автомобілях не найтонша. Деяких водіїв також дратує той факт, що вимикання і включення двигуна було не дуже швидким і точним. Крім того, вимкнення живлення також деактивує всі допоміжні системи.

Система START/STOP – чи варто?

Автосалони часто намагаються переконати покупців доплатити за систему START/STOP, аргументуючи це тим, що таке рішення неодмінно принесе значну економію – так і повинно бути, адже ця технологія коштує чимало.

Однак після придбання такого автомобіля з’являються перші розчарування, адже машини з системою START/STOP підходять далеко не всім. Вони добре працюють в основному в умовах щільного міського руху, тобто для людей, яким доводиться щодня їздити на роботу, їздити по людних вулицях, що може зайняти від 1,5 до навіть 2 годин. Якщо припустити, що така поїздка є однією великою постійною пробкою, то тут на повному ходу працює система START/STOP – загальний час, протягом якого двигун вимкнений, може досягати навіть кількох хвилин.

Враховуючи той факт, що, залежно від моделі, силові агрегати на холостому ходу споживають від 0,5 до 1 літра палива, це може призвести до економії палива приблизно на 10 літрів на місяць. У таких випадках система START/STOP може мати сенс.

пробка на дорозі
Якщо автомобіль в основному їздить по вулицях із заторами, система START/STOP дійсно може допомогти заощадити паливо. Джерело: https://bi.im-g.pl/im/5e/bf/d0/z13680478V,Korek-we-Wroclawiu.jpg

Більшість автомобілів, однак, рухаються по дорозі в так званому змішаному циклі, де накопичений час, протягом якого двигун вимкнений, може становити до 3-4 хвилин. Дотримуючись тих же міркувань, що й вище, в такій ситуації ми зможемо заощадити максимум 1,5-2 літри палива на тиждень. Тоді можна чітко стверджувати, що фінансова вигода від цього буде дуже неадекватною сумі, яку довелося вкласти в покупку додаткової опції, якою була система START/STOP. Звісно, ​​є й додаткові експлуатаційні заходи та витрати на можливий ремонт.

Система START/STOP – як вимкнути?

Враховуючи всі переваги та недоліки системи автоматичного вимкнення двигуна, багато водіїв обирають їзду без цієї «зручності» – вони вимикають систему START/STOP при кожному запуску двигуна. На жаль, зазвичай повністю відключити цю систему в домашніх умовах не вдається – для цього необхідно відвідати спеціалізований сервіс і вимкнути систему за допомогою відповідного програмного забезпечення.

діагностика-комп'ютерна авто
Бажаєте відключити систему START/STOP потрібно відвідати сервісного спеціаліста. Джерело: https://jaksprawdzacauta.pl/wp-content/uploads/czym-jest-diagnostyka-komputerowa-jak-sprawdza%C4%87-auta.png

Однак у цьому є кілька небезпек. Перш за все, якщо у нас автомобіль на гарантії, будь-які такі модифікації, виконані несанкціонованим сервісом, можуть призвести до втрати гарантії. По-друге, ми ніколи не знаємо, чи справді людина, яка «возиться» з програмним забезпеченням автомобіля, знає, що він робить і чи не пошкодить контролер автомобіля. Третій, очевидний мінус, як правило, це висока ціна такого виду послуг.

Вимкнення системи START / STOP – CanLock може це зробити!

CanLock – це прилад котрий не тільки якісно захищає авто перед сучасними методами крадіжки („на вудку”, „кодграббер”, „лафета”),але це також може принести полегшення водіям, які не задоволені роботою системи START/STOP у своїх автомобілях.

протикрадіжних захист CanLock
CanLock дозволяє відключити систему START/STOP за бажанням

Протикрадіжна система захисту авто CanLock пов’язана з CAN – шиною – системою обміну інформацією в авто , яку можна відповідним чином змінити, відключивши певні системи в автомобілі, отримавши нову, «приховану» функціональність.

Завдяки системі захисту CanLock, Користувач автомобіля може самостійно визначити роботу системи START / STOP – якщо водій вирішить її вимкнути, пристрій запам’ятає налаштування і не дозволить двигуну згаснути на світлофорі, що переведеться в більший термін служби основних компонентів. При необхідності систему можна знову активувати – це дуже корисно, якщо ми збираємося їздити на автомобілі тільки по вулицях міста з пробками.

https://www.youtube.com/watch?v=6MDhd5IKmB0u0026amp;feature=youtu.be
Як вимкнути систему START/STOP за допомогою CanLock

Шукаєш ефективний Захист для автомобіля?

Поглянь як працює наш іммобілайзер

Ефективно захистимо твоє авто

Перевір як працює наша система

Наша система є дуже ефективним засобом безпеки, який захищає від усіх відомих способів викрадення автомобіля. У тому числі теж найпопулярніший спосіб останнім часом – на вудку або довгу руку!

ПОТУРБУЙСЯ про безпеку свого автомобіля

заповни цей формуляр, а ми перевіримо чи можемо захистити твоє авто. Передзвонимо протягом 1 години.